top of page

DUK apie asmeninį prekės ženklą



Rubrikoje dažniausiai užduodami klausimai (DUK) nagrinėsiu aktualias temas, tad jei ir Jūs turite „kankinantį“ klausimą, laukiu jo, gali būti, kad jis aktualus ir kitiems. Praktinės užduotys arba namų darbai čia irgi ras savo vietą, kad įgytume įgūdį dirbti su savo personal branding, kad realūs pokyčiai vyktų greičiau.

Kaip rūpintis savo internetine higiena?

Jau pats terminas labai gerai apibūdina esmę – internetinei higienai yra taikomi minimalūs, bet būtini atributai, reikalingi tam, kad mūsų internetinis dvynys bent jau egzistuotų. Labai gerai, jei pateikę užklausą „Google“ paieškoje, mes per kelias sekundes gauname bent vieną rezultatą, indikuojantį, kad atradome tai, ko ieškojome – konkretų žmogų. Dar geriau, jei galime su tuo žmogumi susisiekti, jei yra nurodyti teisingi ir patikimi kontaktai, pvz., nurodomas el. paštas yra dažnai tikrinamas arba tel. numeris, kuriuo galima prisiskambinti. Puiku, jei matome ir „šviežią“ (ne senesnę nei 2 m.) žmogaus fotografiją, nes tada galime lengvai įsitikinti, kad tas, kurio ieškome, egzistuoja, kad su juo galime susitikti ir pasikalbėti, kad ir fizinėje erdvėje. Be to, turėkime omenyje, kad mus veikia ir vadinamasis „Halo“ arba aureolės efektas, kai mes iš žmogaus fotografijos nusprendžiame, ar norime su tuo žmogumi dirbti, ar ne, taikydami principą „kas gražus yra geras“. Žinoma, rūpindamiesi savo higiena internete, neturėtume aptikti informacijos, kuri galėtų pakenkti mūsų reputacijai, todėl rekomenduojama turėti bent 1 apsivalymo internete dieną, nes neetiški komentarai, pikantiškos nuotraukos, „keistos“ draugystės ar nederamas turinys mėgsta išlįsti pačiu netinkamiausiu metu, ir dažniausiai iš mūsų viešai matomų ir aiškiai identifikuojamų socialinės medijos paskyrų.

Daugiau apie tai kalbėjau konferencijoje „Pardavimų formulė“ (jei aktualu pranešimo skaidres galima atsisiųsti iš čia) ir surašiau tekstą Delfi M360.

Ar įvaizdžio kūrimas nėra tarsi bėgimas nuo tikrojo savęs? Ar dar labiau netgi maskavimas savo silpnybių ar net blogybių?

Mano nuomone, netikro įvaizdžio kūrimas yra viena didesnių blogybių, kuri nepateisina įdėtų pastangų. Išskirtiniais atvejais tai veikia trumpuoju laikotarpiu, bet niekada neišgyvena ilgų laikotarpių, ir su didžiule jėga bliūkšta tuomet, kai mažiausiai to tikimės. Kurdami „netikrą“ įvaizdį mes patys sukčiaujame prieš save, juk formuojant perdėtą ar dirbtinį įvaizdį mes tuščiai gaištame savo ir kitų laiką, klaidinamai pasakodami savo „fake“ istoriją. Tokius pavyzdžius dažnai galime pamatyti politikoje, kai kuriuose „Instagram'o“ nuomonės formuotojų paskyrose, garsių aktorių ar realybės šou dalyvių gyvenimuose. Nepasimeskime rodydami daug gražesnį savo gyvenimą nei yra iš tiesų. Kalbėkime ir veikime išvien, remdamiesi į savo vertybes, kad kiti mumis pasitikėtų, kad mūsų kuriamas įvaizdis būtų autentiškas ir tikslingas, toks, kokio mums reikia.

Namų darbas:

Užrašykime bent 3-5 raktinius žodžius, identifikuojančius mūsų bruožus, pvz., empatiška/-as, inovatyvi/-us, smalsi/-us, atvira/-as. Ar mūsų elgesys šiuos žodžius atspindi. Galima paklausti, ką apie mus galvoja, kaip mus apibūdina kolegos, draugai ar artimieji. Jei tarp atsakymų randame bendrų vardiklių – valio!, einame geru keliu, jei ne, – tikriausiai žinome, ką reiktų keisti savo elgesyje.


Patinka mano naujienlaiškis? Užsiregistruok ir kartą per mėn. įsikrauk žinių apie asmeninį prekės ženklą! Registracija apačioje👇


Kiti naujienlaiškiai:


bottom of page