top of page

Kuom dalintis vasarą Linkedin?





Gavau labai įdomių klausimų, tad nusprendžiau pasidalinti keliais atsakymais ir čia.


1. LinkendIn vasara. Ar reikia jį palaikyti aktyvų? Kokiu turiniu geriausia dalintis vasaros metu? Ar aktualu dalintis profesinėmis įžvalgomis ir pasiekimais, kai visi dalinasi atostogų ir vakarėlių nuotraukomis?


Reguliariai kurti tikslingą ir nuoseklų turinį rekomenduojama tam, kad algoritmas mus įsimintų ir žinotų, kad esame naudingi, tad aktyvumas socialinėje medijoje, kad ir LinkedIn, yra svarbus momentas, nepaisant sezono ar kitų aplinkybių. Natūralu, kad 3-4 mėnesius trunkantis atostogų sezonas įneša ir lengvesnio, būdingo tik šiam sezonui turinio, todėl LinkedIn socialiniame tinkle daugiau matome aktyvaus laisvalaikio, kelionių ar įmonių vasaros renginių įspūdžių. Ir tai yra gerai, nes mes dalinamės tuom, kuom gyvename. Ir jei gavome diplomą šiandien, praneškime apie šį faktą šiandien ir LinkedIn, nes dalintis šia žinia po mėnesio ar dviejų nebebus prasmės, nes tai šiandienos mūsų gyvenimo įvykis. Iš principo, rekomenduojama socialinėje medijoje postinti tiek dažnai, kiek turime medžiagos, tad jei manome, kad turime įdomaus, vertingo ar „karšto“ turinio – dalinkimės juo, taip praturtinsime ir savo, ir kitų žmonių naujienų srautą. Svarbu, kad turinys atlieptų mūsų pozicionavimą, ilgalaikius tikslus ir žinoma, nenusižengtų etikos normoms bei mūsų vertybėms, nes ne tik mes kuriame turinį, bet ir turinys kuria mus.


2. Linkedin skaitomumas (jei turi ir gali dalintis) krenta ar kyla. Ar žmonės aktyvesni, pasyvesni, o gal nesikeičia niekas?


Neturiu konkrečių Lietuvos rinkos duomenų, bet tikėtina, kad LinkedIn atostogaujantys neskaito taip dažnai kaip dirbantys, tad vasaros metu srautas gali būti sumažėjęs. Kita vertus, tai puiki galimybė būti pastebėtiems, nes kokybiškas mūsų turinys gali sulaukti didesnio įsitraukimo nei įprastai, t.y. mūsų postas LinkedIn gali atkreipti dėmesį ar išlįsti reikalingų žmonių naujienų sraute. Tad, turint vertingo turinio, būtų nuodėmė juo nesidalinti, juk toks aktyvumas padeda mums būti labiau matomiems ne tik savo socialiniame burbule.


3. Daugelis turiniu, kurį publikuoja Linkedin, persidalina ir FB, ar tai tinkamas būdas, pasiekti didesnį skaitomumą, ar gal vis tik nereikėtų dalintis tuo pačiu turiniu.


Kuriant turinį ne viename socialiniame tinkle, svarbu, kad mūsų istorija, įžvalgos ar mintys būtų vientisos, kad atspindėtume tuos pačius tikslus, vertybes ir pozicionavimą, kad būtų išlaikytas nuoseklumas. Rekomenduojama 20% laiko skirti turinio kūrimui, o 80% dėti pastangų jį viešinant, arba, kitų šaltinių teigimu, išlaikyti 40/60 proporciją, tad tie, kurie LinkedIn žinutes publikuoja ir kituose socialiniuose tinkluose – tikrai dirba reikiama linkme.


Bet svarbiausias klausimas kyla dėl žinutės adaptacijos, ir nors lengviausas būdas būtų turinį tiesiog dublikuoti, tai nėra pats efektyviausias kelias didinti žinutės sklaidą, nes kiekvienas socialinis tinklas turi savo specifiką, savo auditoriją, savo turinio transliavimo formas. Pavyzdžiui, Facebook žmonės labiau ieško pramogos, pasibuvimo su draugais, todėl čia vyrauja labiau įprastinis, buitinis (angl. casual) turinys: tekstai čia buitiškesni, be profesinio slengo, matomos asmeninį gyvenimą atspindinčios fotografijos ar video, daugiau emocinio komentavimo dėl įvairialypės auditorijos. Tuo tarpu LinkedIn šiandien vyrauja su profesine veikla ar verslu labiau susijęs turinys (angl. business-related): matomos industrijų naujienos, trendai, pasiekimai, partnerystės, patirtys ar mintys iš darbinės aplinkos, tekstai dažnai pozityvūs, apgalvoti, argumentuoti, neretai gilūs ir ilgi, jungiami su įspūdį pastiprinančiomis ar įrodančiomis fotografijomis bei video. Skirtumus lemia ir auditorijos elgsena - LinkedIn labiau skaitomas darbo valandomis, o Facebook – po darbo, savaitgaliais. Bet iš principo, socialinėje medijoje nėra trafaretų ar šablonų, kuriais turėtume vadovautis, juk jei tokie ir būtų, kažin ar socialinė medija mums būtų tokia įdomi, tad eksperimentavimo kelias yra vienintelis, parodantis, kaip galime būti įdomūs ir sau, ir kitiems.


bottom of page